انواع مدلینگ
انواع سبکهای مدلینگ
مدلینگ، تنها به راه رفتن روی صحنه یا عکاسی برای برندهای پوشاک خلاصه نمیشه. این صنعت گسترده، شاخههای متنوع و جذابی داره که هرکدوم از این شاخهها میتونن به عنوان مسیری مستقل در شغل مدلینگ انتخاب بشن. از مدلینگ فشن گرفته تا مدلینگ تبلیغاتی و مدلینگ فیتنس؛ هر شاخه، با اهداف و استانداردهای خاص خودش، فضایی منحصر به فرد برای مدلها فراهم میکنه. در این مقاله، به بررسی کامل انواع شاخههای مدلینگ میپردازیم و به شما کمک میکنیم بهترین مسیر رو برای شروع یا توسعهی حرفهی تخصصی خودتون در دنیای مدلینگ انتخاب کنین.انتخاب مدلینگ به عنوان یک شغل حرفهای
وارد شدن به مدلینگ به عنوان یک شغل حرفهای، میتونه یک انتخاب خوب برای داشتن یک زندگی پر هیجان باشه. شغل مدلینگ با تمام چالشها و سختیهایی که داره، لحظات لذتبخش و دوستداشتنیِ مخصوص به خودش رو هم داره. صنعت مدلینگ روز به روز داره گستردهتر میشه، پس برای موندگار شدن و رسیدن به شهرت در شغل مدلینگ، باید استقامت و خلاقیت به خرج بدین. با گستردهتر شدن اینترنت و شبکههای اجتماعی، فرصتهای خوبی برای رشد مدلها و علاقمندان به مدلینگ به وجود اومده و فعالان این حوزه، میتونن با ارتباطات و شبکهسازی فرصت رشد رو برای خودشون فراهم کنن.مدلینگ فشن
خیلی از افراد فکر میکنن که مدلینگ فشن فقط پوشیدن لباسهای مختلف و ژست گرفتنه. اما داستان مدلینگ فشن چیزی فراتر از اینهاست. مدلینگ فشن یکی از جذابترین سبکهای مدلینگه. از صحنههای رانوی بگیر تا معرفی ترندها! هیچ چیز نمیتونه هیجانانگیزتر از حضور در یک فشنشو باشه. مدلهای فشن با کتواک حرفهای و تواناییای که در اجرا دارن به معرفی جدیدترین ترندهای دنیای مد و طراحیهای خاص طراحان مشهور، در فشنشوها میپردازن. مهارتهای یک مدل فشن رو میشه در داشتن یک کتواک حرفهای، توانایی کار گروهی و داشتن یک برنامه غذایی و ورزشی منظم برای حفظ تناسب اندام خلاصه کرد.مدلینگ تبلیغاتی
یکی از راههای افزایش تقاضا و فروش برای برندها، استفاده از مدلهای تبلیغاتی برای ارائه بهتر محصولاتشونه. مدلهای تبلیغاتی تونستن تاثیر بسیار خوبی در افزایش فروش کسب و کارهای مختلف داشته باشن. میشه گفت مدلینگ تبلیغاتی از پر درآمدترین شاخههای مدلینگه، اگه دوست دارین با پر درآمدترین مدلهای مشهور دنیا آشنا بشین هم میتونین مطلب پر درآمدترین مدلهای دنیا رو مطالعه کنین. حضور در تیزرها و بنرهای تبلیغاتی بیشتر از چیزی که فکرشو میکنین سخت و البته شیرینه! مدلهای تبلیغاتی به برندها کمک میکنن تا محصولاتشون رو بهتر به مخاطبین ارائه بدن و فروششون رو افزایش بدن. برای تبدیل شدن به یک مدل تبلیغاتی موفق، باید مهارتهای ارتباطی و توانایی انتقال احساسات رو به خوبی یاد بگیرین.مدلینگ پلاس سایز
اصطلاح "پلاسسایز" اولینبار در تبلیغات تلوزیونی سال 1920 میلادی (1298 شمسی) با عنوان "لباسی برای زنان تنومند" رایج شد. بعد از اون در فشن و طراحی لباس برای کنار زدن کلیشهها و پذیرش انواع اندامهای بدنی، لباسهای پلاسسایز طراحی شدن و باعث شد برندها فقط روی مدلهای لاغر اندام و قد بلند تمرکز نکنن و زیبایی رو به فرمها و اندامهای از قبل تعیین شده محدود ندونن. مدلینگ پلاسسایز امروز تونسته جایگاه خودشو پیدا کنه؛ جورجیا پرت(georgia pret) یکی از مشهورترین مدلهای پلاسسایز دنیای مده که در مجلات مشهوری مثل ووگ(Vogue)، هارپرز بازار(Harper's Bazaar) و... هم ظاهر شده.